-->

Type something and hit enter

Translate


On
VIRAL kini dilaman sosial apabila ramai yang berkongsi tips-tips menjimatkan elektrik di rumah masing-masing untuk mengurangkan kos sara hidup yang semakin hari semakin meruncingkan dikalangan rakyat. Disini malaysiaviralstory kongsikan cara mudah untuk penjimatan elektrik dengan mudah hanya mencabut plug @ socket yang tidak digunakan.

Antara sebab yang boleh kita lihat jika kita off pada plug pengaliran arus sentiasa berjalan dan berlaku cut off pada plug dirumah kita yang menyebabkan peredaran arus elektrik sentiasa bergerak dan membuat meter elektrik rumah kita sentiasa dicaj dengan bayaran.

Berdasarkan kenyataan rasmi daripada Tenaga Nasional Berhad, memang benar pembaziran elektrik akan berlaku sekiranya suis tidak ditutup serta plug tidak dicabut dari soket. Tambah kenyataan TNB lagi, pengguna adalah dinasihatkan untuk mencabut plug daripada soket apabila tidak digunakan dan perlu matikan suiz.

Ikuti kisah benar orang ramai yang menggunakan tips penjimatan elektrik daripada TNB. Ternyata ianya bukanlah mitos tapi terbukti berkesan untuk menjimatkan bil elektrik bulanan anda.
Tips Mudah Menjimatkan Elektrik Hanya Mencabut Plug Dikongsi Oleh TNB
Testimoni Pengguna Guna Tips Cabut Plug Jimat Elektik

Pengguna 1: Razif Rubaai
Pengguna 2: Liyana Syazwani
Back to Top