-->

Type something and hit enter

Translate


On
Contoh Karangan UPSR - Mengumpul Setem

Mengumpul setem adalah hobi saya pada masa Iapang. Saya menyimpan setem-setem saya di dalam buku album. Kini saya telah memiliki 3 buah buku album. Saya mengumpul setem dari negara-negara di seluruh dunia.

Saya mendapat setem dengan cara berutus surat dengan kawan-kawan saya. Saya juga meminta setem daripada abang dan kakak saya yang mempunyai sahabat pena di luar negeri. Untuk mendapat setem yang berbagai jenis, saya sering bertukar-tukar setem dengan kawan-kawan saya.

Saya suka mengumpul setem sebab initah satu hobi yang berfaedah untuk menghabiskan masa lapang. Dengan mengumpul setem saya berpeluang mengenali nama-nama negara di seluruh dunia. Saya juga dapat berkenalan dengan kawan-kawan baru yang mempunyai hobi yang sama dengan saya.

Saya amat menghargai setem-setem yang saya kumpul itu. Saya menyimpan buku-buku album saya di tempat yang selamat supaya tidak dapat dicapai oleh adik-adik saya.
Back to Top