-->

Type something and hit enter

Translate


On
Sentiasa kelihatan cantik dan muda adalah keinginan ramai wanita. Ya, siapakah yang sanggup kelihatan lebih tua daripada usia asal? Kita semua mahu sentiasa kelihatan menarik dengan muka yang segar dan juga badan yang sesuai.

Untuk sentiasa muda, kita perlu memberi perhatian kepada tabiat yang kita lakukan. Jangan biarkan kami memilih tabiat yang salah untuk menjadikan penampilan kami jadi tidak baik. Mulai sekarang, amalkan tabiat ini untuk sentiasa kelihatan muda.

5 Rahsia / Tips Awet Muda

Menggunakan pelindung matahari


Setiap kali akan bergerak di luar rumah, jangan lupa memakai pelindung matahari ya. Dilaporkan oleh boldsky.com, pendedahan UV boleh menyebabkan radikal bebas yang boleh merosakkan kolagen dan sel-sel sukar yang menyebabkan kedut dan bintik hitam. Ini kemudian boleh menyebabkan wajah kelihatan lebih tua daripada yang asal. Jadi, jangan sampai anda malas untuk memakai pelindung matahari secara teratur setiap hari, ya.

Tidur yang Mencukupi


Satu kunci untuk kekal muda adalah tidur cukup setiap hari. Jika kurang tidur, kulit kecantikan boleh terganggu. Ini kerana sel-sel kulit yang bekerja dalam irama sirkadian adalah serupa dengan kitaran tidur. Pada waktu malam, tubuh akan memulihkan sel-sel yang rosak yang berlaku pada siang hari.

Banyak Pengambilan Buah-buahan dan Sayuran


Makan makanan dengan pengambilan buah dan sayur yang mencukupi adalah sangat penting untuk menjaga kulit muda. Pastikan setiap hari anda makan buah-buahan segar dan sayur-sayuran untuk kesihatan dan kecantikan kulit anda.

Kurangkan Penggunaan Gula

Badan kita memerlukan pengambilan gula yang mencukupi. Tetapi jangan terlalu memakan makanan dan minuman yang mengandungi gula. Keindahan kulit boleh diganggu jika anda kebanyakannya mengambil gula.

Jangan Merokok dan Minum Alkohol

Merokok boleh menghalang aliran oksigen dan nutrien ke dalam kulit. Selain membahayakan kesihatan, kecantikan kulit boleh terganggu kerana kebiasaan merokok ini. Makan alkohol tidak baik untuk badan. Kerana alkohol boleh menurunkan tahap antioksidan di dalam badan dan menyebabkan keradangan dan kerosakan pada sel-sel badan.

Adalah penting untuk mengekalkan gaya hidup sihat supaya badan sentiasa sihat dan muka muda. Caranya boleh bermula dengan mengamalkan kebiasaan yang disebutkan di atas.
Back to Top