-->

Type something and hit enter

Translate


On
Contoh Karangan UPSR - Pemandangan Di Perhentian Bas

Pada masa cuti sekolah, saya telah pergi menziarahi kawan saya di Kuala Lumpur. Saya menunggu bas di Perhentian Bas Seremban pada pukul 10.00 pagi.

Di perhentian bas ada banyak bas. Bas-bas itu ada yang pergi ke Melaka, Tampin, Jelebu dan tempat-tempat lain. Udara di situ amat kotor disebabkan oleh asap yang keluar dari bas. Di situ ada penjaja India sedang menjual kacang putih. Terdapat juga penjaja-penjaja yang menjaja minuman dalam beg plastik. Mereka berjalan mundar-mandir di situ. Jualan mereka sangat laku sebab cuaca panas.

Ramai orang datang berduyun-duyun untuk menaiki bas. Mereka membawa beg-beg di tangan masing-masing. Apabila bas yang ditunggu-tunggu itu datang, mereka pun berebut-rebut menaiki bas itu. Biasanya pada masa ini pencopet akan mengambil peluang mencopet dompet orang ramai.

Dua puluh minit kemudian, bas ekspres yang saya tunggu itu pun tibalah. Saya beratur untuk naik ke dalam bas.
Back to Top