-->

Type something and hit enter

Translate


On
Contoh Karangan Keperihalan UPSR - Permainan Yang Paling Saya Sukai

Pada masa lapang saya bermain badminton, bola tampar, bola keranjang dan ping-pong. Di antara permainan-permainan ini, permainan yang paling saya sukai ialah badminton.

Pada waktu petang, saya selalu mengajak kawan-kawan saya bermain badminton. Kami bermain badminton di sebuah gelanggang badminton yang tidak jauh dari rumah saya. Biasanya kami bermain cara perseorangan. Kadang- kadang kami juga bermain cara bergu.

Saya suka menyaksikan pertandingan badminton. Kejohanan Badminton Piala Thomas sungguh hebat dan menarik. Saya telah dipilih sebagai pemain pasukan badminton di sekolah saya. Saya pernah mewakili pasukan badminton sekolah untuk menvertai pertandingan badminton antara sekolah-sekolah rendah peringkat negeri.

Bermain badminton boleh menyihatkan badan saya. Permainan ini juga melatih otak saya menjadi lebih cergas. Oleh sebab ini saya paling suka bermain badminton.

Back to Top