-->

Type something and hit enter

Translate


On
Contoh Karangan Keperihalan UPSR

Sekolah Saya

Rangka Karangan

Permulaan:
nama sekolah saya

Isi:
1. kemudahan-kemudahan di sekolah saya
2. mempunyai 250 orang murid dan dua belas orang guru
3. kawasan sekolah sungguh bersih

Penutup:
suka belajar di sekolah ini

Saya belajar di Sekolah Rendah Kebangsaan Inderapura. Sekolah saya terletak di Pengerang, Johor Darul Ta’zim.

Bangunan sekolah saya terdiri daripada tiga tingkat yang diperbuat daripada batu. Sekolah saya mempunyai dua belas buah bilik darjah, sebuah pejabat dan sebuah perpustakaan. Selain daripada itu, terdapat juga sebuah padang sekolah dan gelanggang badminton.

Sekolah saya mempunyai dua ratus lima puluh orang murid dan dua belas orang guru. Kebanyakan murid sekolah ini ialah anak-anak peneroka Felda. Murid-murid sekolah ini mencapai komajuan dalam pelajaran di samping bergiat dalam kegiatan sukan dan permainan.

Kawasan sekolah saya sungguh bersih. Pokok-pokok bunga yang cantik ditanam di kawasan persekitaran. Murid-murid sekolah ini sentiasa mengikuti nasihat guru dan bersama-sama menjaga kebersihan sekolah supaya nama baik sekolah tidak tercemar.

Saya suka belajar di sekolah ini. Sungguhpun sekolah saya terletak di luar bandar, tetapi kami tidak pernah ketinggalan dalam pelajaran atau sukan.
Back to Top