-->

Type something and hit enter

Translate


On
Contoh Karangan Keperihalan UPSR - Bapa Saya

Bapa saya berumur 40 tahun. Dia bekerja sebagai guru di sebuah sekolah rendah jenis kebangsaan Cina.

Bapa saya adalah seorang guru yang peramah dan bertanggungjawab. Murid-murid amat sayang dan hormat kepadanya. Pada masa lapang, bapa saya suka membaca suratkhabar dan majalah.

Bapa bersifat tegas terhadap kami adik-beradik. Oleh itu kami rajin membuat kerja sekolah dan mengulangkaji pelajaran. Apabila kami telah melakukan sesuatu kesalahan, dia tidak mendenda kami. Sebaliknya dia cuma menasihatkan kami supaya jangan mengulangi kesalahan itu.

Pada masa cuti sekolah, bapa pun membawa kami bersiar-siar di tempat-tempat lain untuk melapangkan fikiran. Saya taat dan hormat kepada bapa. Saya beijanji akan belajar dengan tekun supaya tidak menghampakannya.


Back to Top