-->

Type something and hit enter

Translate


On
Contoh Karangan Keperihalan UPSR - Kampung Saya

Saya tinggal di sebuah kampung kecil. Nama kampung saya ialah Kampung Baru Sendayan. Penduduk-penduduk di sini berjumlah lebih kurang 600 orang. Mereka ini terdiri daripada bangsa Melayu, Cina dan India.

Di kampung saya terdapat sebuah klinik dan sebuah sekolah rendah jenis kebangsaan Cina. Di tepi jalan raya ada sederet kedai yang menjual barang- barang keperluan. Sebuah gelanggang bola keranjang dan badminton juga telah dibina di sini baru-baru ini. Ramai pemuda-pemudi bermain bola di sini pada tiap-tiap petang.

Penduduk-penduduk di kampung saya melakukan berbagai-bagai pekerjaan. Ada yang bekerja sebagai penoreh getah, pekebun, penjaja, guru dan lain-lain lagi. Kehidupan mereka adalah tenteram dan nyaman.

Saya suka tinggal di kampung ini. Di sini udara bersih dan segar. Penduduk-penduduk juga bergaul mesra antara satu sama lain dan hidup dalam keadaan aman dan damai.
Back to Top