-->

Type something and hit enter

Translate


On
Contoh Karangan Keperihalan UPSR - Kegemaran Saya

Membaca ialah kegemaran saya pada masa lapang. Saya suka membaca suratkhabar harian, Mingguan Pelajar, Dewan Pelajar dan majalah-majalah yang lain.

Membaca adalah satu tabiat yang baik dan berfaedah. Dengan membaca saya dapat memperluaskan ilmu pengetahuan saya. Membaca buku-buku cerita boleh menghiburkan hati. Dengan banyak membaca, perbendaharaan kata saya pun kian bertambah. Ini membolehkan saya menulis karangan yang baik.

Tiap-tiap hari saya menyimpan sebahagian daripada wang kocek saya untuk membeli buku-buku bacaan tambahan. Pada masa rehat, saya selalu mengunjungi perpustakaan sekolah untuk membaca suratkhabar dan majalah. Kadang-kadang saya pergi ke perpustakaan awam untuk meminjam buku.

Seseorang yang gemar membaca tidak akan hidup sunyi. Oleh itu, saya menyeru kepada semua supaya memupuk minat membaca dari masa kecil lagi.

Back to Top